Uuelt Audruringilt kohe rajarekord

Möödunud nädalavahetusel peeti uuendatud Audruringil esimesed Eesti ja Balti meistrivõistluste etapid nii vormelitele kui ka kereautodele. Formel Baltic arvestuses olin rajal nii mina kui ka teine Lääne-Virumaa võidusõitja, 19aastane Nanci Ristla.

Et vormelid Pärnu lähedal asuval Audruringil üldse rajale pääseksid, tuli teha hulk eeltööd. Kuna raja valmimine viibis, siis sattus võistlus täpselt samale nädalavahetusele, kui peeti vormelite võidusõite nii Soomes kui ka Lätis. Et vormelid üldse saaksid võidusõitu pidada, oli vaja kokku saada minimaalselt viis vormelit ning sõitjate kohale saamiseks kasutasime nii mina kui ka ka Nanci isa Raul vanu tutvusi.

Treeningsõitudega alustati uuendatud ja varasemast pikemal ringrajal juba neljapäeval ning jätkati reedel. Nanci Ristla oli enne möödunud nädalavahetust uuel rajal juba paarkümmend ringi saanud läbida, minule oli see nüüd esimene kord taas üle tüki aja vormeli rooli istuda, viimati sõitsin mullu oktoobris. Uus rada on varasemast keerulisem ja vajab suuremat keskendumist. Tänu uuele rajakattele läheb rehve vähem, kuid tänu järskudele pidurdustele kulub piduriklotse varasemast rohkem.

Meil algasid viperused juba reedestel treeningsõitude. Kuna uuel rajal vormelile mõjuvad jõud vahelduvad täna kiirendustele-aeglustele kiiresti, siis see seab uued piirid ka tehnika vastupidavusele. Nii puruneski minu vormelil treeningsõidu kolmandal ringil veovõll, mida kunagi varem juhtunud polnud ning tuli rajalt ära tulla. Kuna purunemine oli ootamatu, siis veovõlli meil endal kaasas polnud ning selgus, et seda pole Eestist üldse võtta, lähimad kohad olid Soome ja Saksamaa. Kuna viimasest saatmine oleks võtnud liiga kaua aega, siis tuli lootused panna Soome variandile. Tänu Kevin Korjuse endisele tiimile T.T. Racing sai Soomest Pärnu poole teele pandud Kevini vana vormeli veovõllid. Need jõudsid Pärnusse laupäeval kella kahe ajal ning algas kibekiire töö, et vormel võistluskorda seada.

Lisaks minule oli probleeme ka teiste võistlusklassides ning seetõttu tuli jätta ära ka vormelite kvalifikatsiooni- ehk ajasõit. Ühest autost oli stardisirgel hakanud õli lekkima ja seetõttu tuli korraldajatel hakata rada puhastama ja osaliselt katta ka tsemendiga. Meie otsustasime stardikohta välja selgitada hoopis loosi teel ja sain neljanda stardipositsiooni, mis tähendas startimist just parenalt poolt värskelt tsemendiga kaetud ehk nö mustalt rajaosalt.

Esimest starti asus juhtima hea lähte teinud Nanci Ristla ja ta sai esimesed ringid läbida ka liidrikohal. Seejärel asus mina sõitu juhtima ja ka sõitsin turvalise edu sisse sõites.Üks hetk tundus vahemaa teistega juba päris suur ning seega üritasin hakata vormeli pidurte balanssi sõidu ajal endale sobivamaks seadistama, kuna eelnevalt see seoses tehniliste probleemidega polnud võimalik. Seetõttu kaotasin korraks tähelepanu ja üks kurv läks nö pikaks. Et vältida murule kinnijäämist ja juhitavuse kadu ei hakanud äkkpidurdust tegema ning sõitsin rahulikult kaarega rajale tagasi. Nanci pääses samal ajal minu mööda ning tuli kohe teda tempokalt jälitama hakata. Mõne ringi järel õnnestus ka temast uuesti mööduda ja esikohale tõusta ning esimene võistlusõit võitjana lõpetada Nanci Ristla ja Ain Lähkeri ees. Küll oli meie heitlus Nanciga piisavalt nii pingeline, et temal õnnestus laupäeval kirja saada ka uue Audruringi kiireim ring 1.15,48, minu aeg jäi talle alla vaid 0,25 sekundiga.“

Teist võistluse stardipositsioonid pandi paika esimese sõidu parimate ringiaegade järgi ning see tähendas, et Ristla startis esimeselt ning mina teiselt stardipositsioonilt, mis tähendas taas lähet mustalt rajaosalt. Lisaks stardipositsioonile oli meil taas probleeme ka tehnikaga. Nimelt selgus, et minu vormel enam omal jõul ei käivitunuks ning vormeli stardis väljasuretamisel oleks seega üsnagi kurvad tagajärjed. Soojendusringil alustasin küll tempokalt, et enda stardisirgel puhas sõidujälg sisse sõita, kuid stardi võtsin väga ettevaatlikult, et vormel kindlasti välja ei sureks.

Teist võistlussõitu asus taas juhtima ideaalse stardi teinud Nanci Ristla, kes edestas mind ja Ain Lähkerit. Ring-ringilt hakkas 19aastase vormelineiu Ristla edu minu ees kasvama ning tema edu tundus juba päris suur olevat. Kui läbitud oli pisut üle poole võistlusajast (seekord oli mõlema võistlussõidu pikkus 20 minutit), siis saabus justkui arusaamine, et tegu ikkagi võidusõiduga ja võitu niisama käest ära anda ei tohi.

Hakkasin taas Ristlale lähenema ning jõudsin viimasele ka ohtlikult kandadele.Ühes kurvis muutusin juba ise liiga uljaks, jäin pidurdamisega hiljaks ning oleks peaaegu Nancile tagant sisse sõitnud. Järgmisel ringil sain talle juba sirgel tuulde ning samas kurvis, kus eelneval ringil ohtlik moment tekkis, sain ka ka klassikalise võidusmanöövriga mööda.

Pingeliseks kujunes ka teise võistlussõidu lõpufaas, kus finišieelses kurvis üritasin võtta katvat joont ning jälgisin peeglitest, kui järgi Nanci mul täpselt on. Seetõttu sattusin taas mustale rajaosale, jäin käiguvahetusega hiljaks ja mootor jooksis finišisirgel piirajasse. Kui käigu sisse sain, oli Nanci ootamatult mul juba praktiliselt kõrval ning finišijoonel oli meie vahe lõpuks vaid 0,13 sekundit. Küll õnnestus tänu Nanci väga heale sõidule ja tema jälitamisele pühapäeval saada enda nimele ka uue Audruringi rekord, mis on nüüd ainsana alla 1 minuti ja 15 sekundi ehk 1.14,61.

Hetkeseisuga arvan, et seda ringiaega annab veelgi parandada: “Rajarekord sai sõidetud seadistama auto ja vanade rehvidega. Kui ringrada rohkem valmis saab ja paigaldatakse ka äärekivid, siis on ka mille järgi pidurdusmaad paika saada. Seekord oli enamikes kurvides pidurdamise hetk nö tunde järgi.

Vaata pilte

Kalender

2015:
24.-26. aprill - Treeninglaager/kontrollvõistlus, auto24 ring, Pärnu

02.-03. mai - hooaja avavõistlus, EMV I etapp, auto24ring, Pärnu

16.-17. mai - EMV II etapp, Ahvenisto, Soome

26.-28. juuni - Suur Võidusõit 2015, EMV III etapp, auto24ring, Pärnu

22.-23. august - EMV IV etapp, Bikernieki, Läti

29.-30. august - Estonian Grand Prix, EMV V etapp, auto24ring, Pärnu 

Toetajad