Algamas uus hooaeg
2006.a. hooaeg tõotab kujuneda sama põnevaks kui eelmine. Konkurendid on samad ja lisandunud on ka uut võistlustehnikat ning rajale peaks naasma ka mõned varasemad konkurendid.
Praegu käivad kibekiired tööd et auto nädalavahetuseks võistluskorda saada. Vormel sai talvel täielikult ”pulkadeks” lahti võetud ning kõik detailid said korralikult üle vaadatud ning vajadusel asendatud. Mootor jäi esialgu samaks, kuna see läbis alles eelmise hooaja keskel täieliku noorenduskuuri ning on täiesti konkurentsivõimeline.
Tänavu on kavas osaleda kõikidel Eesti ja Balti meistrivõistluste etappidel. Võrreldes algse kalenderplaaniga on ees mitmeid muudatusi. Tavapäraselt toimub avaetapp Riias, kus tänavu sõidetakse erinevalt nn. ”autorada”. Riia Biekernieki ringrada on üks minu lemmikuid, kuna tegemist klassikalise ringrajaga ning kuni möödunud aastani oli minu nimel ka rajarekord. Rada on kiirete kurvidega väga tehniline ja eksimisruumi ei ole, kuna mõlemal pool teed on betoonrinnatised, mis vormeli kapitaalselt ära lõhuks. Riiga kavatseme minna juba võimalikult varakult, et saaks vormelit veel enne võistlust testida ja leida parimat võimalikku seadistust.
Riia võistluse järel pidanuks toimuma võidusõit Vilniuse tänavarajal. Hetke seisuga Leedu pealinnas võistlust ei toimu ja etapp on nihutatud juuni keskele ning hoopis Kaunasesse. Minule isiklikult see variant sobib, kuna kahel viimasel aastal on just Vilniuse võistlus hooaja kõige õnnetum olnud. Kaks aastat tagasi oli rada värskelt pinnatud ja sõitsin konkurendile tagant selga ning sooritasin korraliku õhulennu, päev hiljem jäi Balti meistritiitel 1 punkti kaugusele. Möödunud aastal lagunes vormeli käigukast juba treeningutel ning ajasõitu ja võistlussõitudele ei jõudnudki.
Üheks muudatuseks on ka see, et tavapäraselt Tallinnas Lasnamäel toimunud Linnaringi võistlus toimub tänavu juuni alguses hoopis Pärnu ringrajal. Sellest on iseenesest kahju, et võistlus oli publikule atraktiivne ja ka mul on seal kahel viimasel korral õnnestunud sõite võita. Ürituse ”kolimise” põhjuseks on see, et Tartu mnt pannakse remonti ja linnavõimud ei nõustunud samaaegselt paariks päevaks sulgema ka Lasnamäe kanalit, kus võistlus pidanuks toimuma. Ühtlasi tähendab see seda, et Pärnus toimub sellel suvel kolm võistlust: juunis, juulis ja augustis. Esimesed võistlused Pärnus saavad olema ka paras loterii, kuna ei ole hetkel teada, mis seisus on ringraja maantee osa.
Augusti lõpus võistleme taas Riias ning septembri esimesel nädalavahetusel Soomes, Hämenlinnas. Kuigi ka eelmisel seal võistlesime, ei õnnestunud toona seadistust korralikult paika saada ning võistluse käigus üritas konkurent minust jõuga mööduda, mis lõppes mõlema vormeli purunemisega. Hooaeg lõppeb Kaunase lähedal Kacergine ringrajal, mis mullu sai osaliselt uue katte ja mille pidamine peaks tänavu olema oluliselt parem ning ringiajad kiiremad.
Kohtumiseni võistlustel! Erko